Bójka, kradzież itp.
Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!



 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bójka, kradzież itp.
07-15-2014, 02:14 PM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-15-2014 02:19 PM przez Troll.)
Post: #1
Bójka, kradzież itp.
Witajcie, dziękuję za przybycie na spotkanie osób uzależnionych. Oczywiście spotykamy się tutaj anonimowo, więc nie musicie się przedstawiać jeśli nie chcecie.
Zgromadziliśmy się tutaj, aby podjąć temat wydawałoby się banalnego, a zarazem jakże nurtującego nas problemu gry RP i akcji z tym związanych. A dokładniej rzecz ujmując chodzi mi o RP podczas którego twoją postać spotykają niezbyt przyjemne rzeczy, takie jak kradzież czy pobicie.


Bójka!
Jak wiadomo w uniwersum Gothic’a bardzo często dochodzi do potyczek, przeważnie słownych lecz niekiedy dochodzi do mordobicia (nawet często). Oczywiście można bić się przy użyciu brutalnej siły wykorzystując skrypty gry, aczkolwiek miło by było, gdybyśmy dodali coś od siebie, prawda?

- Dostając przysłowiowy „wpierdziel”, rozkładasz się na deskach niczym czerwony dywan przed królem (nawet krew cieknąca ze złamanego nosa, lub rozbitej wargi ma podobny kolor). Miło by było gdybyś wspomniał o doznanych przez ciebie obrażeniach. Dodaje to szczyptę klimatu i równocześnie takie informacje mogę pomóc osobie która chce ci pomóc. Oczywiście, można zrobić z siebie typka o stalowych jajkach i kamiennej skórze, ale przecież o to nam nie chodzi. Dostałeś w mordę to teraz leż i cierp z tego powodu, takie życie. Przecież możesz mu się odpłacić kiedy indziej, kiedy będziesz w towarzystwie kolegów, lub twój pogromca będzie w niekorzystnej dla niego sytuacji (np. pijany, lub troszkę poobijany). Takie zachowanie będzie chyba lepsze, niż gdybyś miał wstać, wypić esencję leczniczą udając, że nic ci nie jest i sapać do zwycięzcy dalej.

Morderstwo!
Czyli tak zwany Character Kill (czyli pozbawienie życia twojej postaci). Sprawa wzbudzająca negatywne emocje. W końcu kto chcę pozbywać się postaci którą kreował od początku serwera (a może nawet wcześniej) i zapewne bardzo się do niej przywiązał.

- Sprawa naprawdę bardzo trudna do omówienia. To zależy od gracza, czy zgodzi się na uśmiercenie postaci, czy też nie. Jak dla mnie, aby zrobić CK powinno się mieć naprawdę dobry powód i odegrać sensowne RP, w którym wszystko opiszesz i wytłumaczysz. (Najlepiej by było, gdyby właściciel postaci się na to zgodził – np. chce stworzyć nową postać).

Kradzież!
Tak, kolejne trudne RP które wymaga ogarnięcia z obu stron (tj. złodzieja i ofiary).

-Jako złodziej powinieneś dokładnie zaplanować akcję. Najlepiej niech będzie tłum, zajdź swą ofiarę od tyłu i zadaj konkretne pytanie na /do, np. „Czy Gen jest na tyle czujny, by zauważyć kradzież sakiewki?”. Wystarczy zadawać takie pytanie, a na pewno do czegoś sensownego dojdziecie. Oczywiście nie tylko złodziej musi być ogarnięty. Niech nasz domniemany Gen, nie wykorzystuje informacji których nie powinien wiedzieć (MG). Bo i niby skąd ma wiedzieć, że ktoś chce go okraść? Hah, proste? Pewnie, że tak. Nie bójcie się znowu odgrywać kradzieży i być okradanym. Przecież taki złodziejaszek nie ogołoci cię do samych gaci. Co najwyżej jakiś mieszek w którym jest kilkadziesiąt sztuk złota, a to jeszcze nie koniec świata.

Zatrzymanie!
Zostałeś zatrzymany wchodząc do miasta, dajmy na to… przez strażników pilnujących bramy. Jak wiadomo, mają taki rozkaz i jest to normalne, więc nie panikować.

- Jak już wspomniałem, zatrzymujący cię strażnik prawdopodobnie ma rozkaz zatrzymywać nowoprzybyłych. Od razu zaznaczam, że ucieczka NON-RP sensu zbytniego nie ma, gdyż prawdopodobnie i tak zatrzyma cię zabłąkany bełt, wystrzelony; oczywiście przypadkowo, przez strażnika. Jeśli jesteś nowym graczem, prawdopodobnie wypytają cie tylko po co tu przybyłeś i puszczą wolno abyś mógł podziwiać uroki miejsca którego tak pilnie strzegą. Tak, jednak wszystko się zmienia jeśli jesteś poszukiwanym przez wszystkich bandytą z wysoką sumką za twoją głowę na liście gończym. Gorzej dla ciebie, jeśli takowy list wisi na słupie przed bramą za którą chcesz się przedostać. W tym wypadku, zostaniesz pewnie powalony na ziemię i związany w celu zabrania cię na przesłuchanie. Oczywiście możesz próbować ucieczki, ale pamiętaj… bełty dzisiaj coś nisko latają. Wracając do tematu, masz kilka rozwiązań w tej sytuacji. Możesz spróbować przekupić strażników (niestety, nie zawsze działa ten sposób), możesz zarówno wmawiać, że to nie ty, tylko twój brat bliźniak, lub ktoś bardzo do ciebie podobny (to też nie działa zbyt często, no chyba, że strażnikiem jest idiota… a to jednak czasami się zdarza). Kolejną opcją jest próba negocjacji – wydasz swoich w zamian za wolność, lub łagodną karę - strzeż się jednak! Możesz trafić na cwaniaka który wyciągnie od ciebie informacje, a twoje położenie i tak się nie zmieni. Dlatego jeśli jesteś wierny swojej kompanii i masz do niej zaufanie, polecam milczeć w zaparte. Niech nie złamią cię żadne tortury jakim zostaniesz poddany. I tu występuje kolejny problem. Magiczne słowo tortury, raczej nie kojarzy się z niczym przyjemnym. Nikt nie będzie łaskotał cię po stopach – chyba, że trafisz na psychopatę z takim fetyszem. Kiedyś w końcu cię wypuszczą lub odbiją, więc nie graj twardziela nie do złamania, zirytujesz tylko graczy swoim zachowaniem i będziesz miał przerąbane jeszcze bardziej (możesz nawet otrzymać ostrzeżenie lub Bana za non-rp).

- Zatrzymanie przez bandytów, np. w celu okupu. Zapewne twoja postać nie jest zbyt silna aby poradzić sobie z bandytą, lub mają znaczną przewagę liczebną. Nie oszukujmy się, sam nie pokonasz 5 czy 10 rozbójników, nie ważne jak dobry byś nie był. Rusz troszkę mózgownicą i wykombinuj jak wyjść z tej opresji. Nawiąż z nimi konwersację, wypytaj o co chodzi, wymyśl nawet smutną historyjkę łamiącą serca największym twardzielom. Po prostu nie rób z siebie nie wiadomo kogo który brnie w zaparte i pyskuje do bandytów, bo szybko pożegnasz się nie tylko z sakiewką, ale i nawet ze swoim grubym głosem. A tak? Wypuszczą cię prędzej czy później, kiedy dostaną okup, lub po prostu się nad tobą zlitują. Nie uciekaj NON-RP, bo zabłąkane bełty są jak komary – wbiją ci się w plecy.

Prawa autorskie itp. copylefty
Quote


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Erinys Role Play | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS