Prace dorobkowe
Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!



 
Ocena wątku:
  • 2 Głosów - 3 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prace dorobkowe
07-11-2014, 12:34 PM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2014 12:36 PM przez Youacz.)
Post: #1
Prace dorobkowe
[Obrazek: praceOB.png]

Kowal (0/3)
[Obrazek: zd38.JPG]
Zajmuje się obróbką metali do zbroi, broni oraz elementów budowlanych.
Kowale:
-
-
-

Płatnerz (0/2)
[Obrazek: zd43.JPG]
Zajmuje się tworzeniem pancerzy.
Płatnerze:
-
-

Drwal (0/5)
[Obrazek: zd07.JPG]
Zbiera drewno na opał oraz do budowli.
Drwale:
-
-
-
-
-

Stolarz (0/2)
[Obrazek: zd17.JPG]
Zajmuje się obróbką drewna. Wytwarza łuki, kusze, amunicje (groty wykonuje kowal) oraz meble.
Stolarze:
-
-

Myśliwy (0/3)
[Obrazek: zd20.JPG]
Zaopatruje obóz w mięso, skóry i inne trofea.
Myśliwi:
-
-
-

Nauczyciel walki (0/1)
[Obrazek: zd03.JPG]
Naucza członków obozu posługiwania się bronią białą oraz walki na pięści.
Nauczyciel:
-

Nauczyciel strzelectwa (0/1)
[Obrazek: zd12.JPG]
Naucza członków obozu posługiwania się bronią strzelecką.
Nauczyciel:
-

Nauczyciel sztuki złodziejstwa (0/2)
[Obrazek: zd49.JPG]
Naucza nowych złodziejskiego fachu.
Nauczyciele:
-
-

Zwiadowca (0/3)
[Obrazek: zd55.JPG]
Kontroluje co dzieje się poza obozem.
Zwiadowcy:
-
-
-

Karczmarz (0/1)
[Obrazek: zd50.JPG]
Dba o handel w obozie oraz przydziela żywność.
Karczmarz:
-

Kucharz (0/2)
[Obrazek: zd56.JPG]
Przygotowuje strawę dla członków obozu.
Kucharze:
-
-

[Obrazek: achievement.gif]
07-12-2014, 02:49 AM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2014 02:50 AM przez Pajak.)
Post: #2
RE: Prace dorobkowe
Wybacz, że się wcinam w twoją frakcję, ale moim zdaniem "Bandyci" powinni opierać się na kradzieżach itp. Powinni pozyskiwać sprzęt z włamań i rabunków. Więc zamiast Kowala, Drwala i Płatnerza mógłbyś porozwijać fachy złodziejskie. Np. Włamywacz, Kieszonkowiec, czy co tam ci przyjdzie do głowy.
To oczywiście sugestia. Ostateczna decyzja należy do Ciebie. Przecież to Ty jesteś Hersztem Wink

Edit: Post możesz usunąć, gdy go przeczytasz, żeby nie było zbędnego spamu.

[Obrazek: 0014395045.gif]
07-12-2014, 03:53 AM
Post: #3
RE: Prace dorobkowe
Pajonku, pamiętajmy, że warunki, w jakich żyć będą bandyci, są specyficzne, nietypowe. Tutaj praktycznie nie ma kogo okradać, żeby banda mogła się utrzymać, trzeba samemu coś tworzyć. Bądźmy szczerzy, priorytetem tutaj nie jest tyle bogactwo, co przetrwanie. Bandyci będą tworzyć małą społeczność, działającą jak jeden organizm przystosowany do życia w górniczej dolinie.
Bandyci nie mogą być bezbronni, muszą być uzbrojeni napadając na ofiarę. Niezbędna rzecz jasna będzie broń, takową broń zaś tworzy nie kto inny jak KOWAL. Na obrzeżach miasta Khorinis można z niego zrezygnować, w końcu pod nosem sami produkują broń. W górniczej dolinie nie ma tak łatwo. Praktycznie jedynymi uzbrojonymi ludźmi tu są rojaliści i mroczni rycerze. Tu nasuwa się pytanie - Czego łatwiej dokonać - wykuć miecz, czy wydrzeć go z rąk wojownika Innosa, bądź pomiotu Beliara ?
Nowy obóz, dawniej siedziba najemników, teraz lodowa pustynia. To właśnie miejsce Youacz obrał sobie za główną siedzibę. Warunki tam nie należą do najprzyjemniejszych, chaty mogą być niezbędne to przeżycia. Zwykłe chaty, z drewna. DRWAL również okaże się niezbędny.
Skórzane pancerze od zawsze są popularne wśród bandytów, lekkie, dośc wygodne, nie ograniczają ruchów. Na pewno mniej, niż cięższe pancerze. Skórzanym pancerzu dasz radę polować, w nim również łatwiej uciekać. No co tu dużo mówić... dla bandytów uniwersalny. Potrzeba cięższego pancerza wśród bandytów byłaby ewenementem, PŁATNERZ - człowiek tworzący cięższe zbroje wśród bandytów jest zbędny. Aczkolwiek czy kowal nie może znać się na płatnerstwie ? Jeśli zajdzie potrzeba, to taki może wykuć raz na ruski rok jakiś pancerz, nie wymaga to jednak specjalnych ludzi.

Jak wyżej, jak przeczytałeś - usuń.
07-15-2014, 02:57 PM
Post: #4
RE: Prace dorobkowe
Panie Nanaku, skoro warunki dla bandytów w kolonii są nazbyt ciężkie, to czemu nadal są bandytami? Z jednej strony Mroczne Rycerstwo, z drugiej Zakon Paladynów. Nie wiem czy panu również, ale mi nasunęło się takie pytanie: skoro nie mają na kogo napadać, to jakim cudem są bandytami? Nie ma tam zwykłych obywateli, myśliwych i handlarzy których mogliby obrabować. Próba najazdu na grupkę nie znających lęku wyznawców Beliara, szkolonych tylko i wyłącznie do zabijania, nie wydaje się rozsądnym pomysłem. Również atak na zamek w którym rezydują Paladyni, nie jest nazbyt inteligentny. Tym bardziej atakowanie magusów, którzy są w stanie spopielić ich jednym zaklęciem. Nie wspominając już o orkowych zastępach.
Wracając do tematu kowala. Chciałbym się dowiedzieć, jak taki człek mógłby funkcjonować? Jak wiadomo z względów fabularnych, przełęcz została zawalona, a wschodnie wybrzeże zostało osłonięte przez orkową palisadę. Więc jakim cudem kowal może cokolwiek wykuć bez stali? Kolonia został kompletnie odcięta od jakichkolwiek dostaw (chyba, że mieszkańcy miasta owej zacnej wyspy na której toczy się cała akcja postanowią, że będą wysyłać zapasy używając do tego trebuszy). Ponadto idąc tym tropem dalej, Kolonia po pewnym czasie wymrze sama. Katastrofalne skutki wybuchu Niebieskiej Bariery uniemożliwiły hodowlę ryżu w niedawnym Nowym Obozie, schowanym dzisiaj pod grubą warstwą białego puchu. Naturalne zasoby jakimi są zamieszkujące Kolonię zwierzęta, powoli zaczną się wyczerpywać. Ich stare terytoria zmieniły się nie do poznania. Koniec z kretoszczurami. Koniec ze ścierwojadami. To te dwa gatunki, poza dostawami od samego Króla Rhobara, wyżywiały dawne wiezienie. Teraz spotkać takie osobniki to nie lada szczęście.
07-15-2014, 08:43 PM
Post: #5
RE: Prace dorobkowe
Drogi Trollu (Niezbyt to dumnie brzmi xD), masz dużo racji, w tym co piszesz, za razem dałeś mi parę inspiracji... ale od początku.
Warunki owszem, są ciężkie, ale to nadal margines wolny od empatii w imię przetrwania i rzecz jasna - dóbr materialnych. Ich środowisko nie jest korzystne, ale z drugiej strony... zero straży, paladyni mają większe problemy. Każda płotka, która nie dotrze do zamku lub bóg wie gdzie go poniesie, najpewniej będzie nasza. Oczywistym jest, że otwarty atak na którąkolwiek wyżej wymienioną jednostkę, równy jest z samobójstwem.
Wiadomo, nie trzymamy się sztywno fabuły Gothica, to widać. Dlaczego więc nie ustalić... że w górniczej dolinie są rudy żelaza ? To chyba nie problem, nie ? Co do żywności mądrze gadasz, tych nie będziemy "magicznie spawnować". Jednak widzę w tym rozwiązania. Jak na roli, można by hodować zwierzęta, ale nie mówię tu o tradycyjnej trzodzie, tylko o choćby kretoszczurach. No i jest rozwiązanie, może chwilę dłużej się utrzymamy.
07-15-2014, 08:45 PM
Post: #6
RE: Prace dorobkowe
To lodowa kraina... Pełno w niej białych wilków i jest trochę zębaczy. Może trudniej je zabić, no ale...

[Obrazek: achievement.gif]
07-15-2014, 09:33 PM
Post: #7
RE: Prace dorobkowe
Jak już wspomniałem, gatunek jakim jest kretoszczur nie występuje tutaj w pokaźnych ilościach. Nie pamiętam czy w ogóle tam występował. Pojedyncze jednostki które nie dotrą do zamku (nie wiem co mam o tym sądzić, każda postać musiała być już tutaj przed zniszczeniem bariery, gdyż jak napisane jest w historii - nie da się tutaj dostać) zostaną zapewne rozgromione przez zastępy zielonoskórych przyjaciół. A nawet jeśli komuś udałoby się przemknąć przed orkami, zapewne zginąłby szybko przez faunę o której wspominał Jołcz, do której odniosę się jeszcze później. Nadal twierdzę, że nazywanie tej grupy ludzi bandytami jest mocno przesadzone. Bardziej wyglądałoby mi to na grupkę myśliwych, którzy nie chcieli dołączyć w szeregi sługusów Beliara, a wizja codziennej modlitwy i musztry jaką zapewniałoby im schronienie za zamkowymi murami, przyprawiała ich o mdłości.
Jeśli nie trzymamy się sztywno fabuły uniwersum Gothica, to wypadałoby o tym napisać w historii, nieprawdaż? Czego się trzymamy, czego nie. Nic nie napisaliście o tym, że występują tam złoża żelaza.
Teraz przejdę do lodowej krainy o której wspomniał ww Jołcz. Sam fakt, że miejsce w którym niegdyś dumnie prężył się Nowy Obóz jest pokryte śniegiem, było spowodowane przybyciem w tamte rejony mojego dobrego znajomego, Finkregh'a, pana Lodu i Wiecznej Zamieci, smoka. Także o tym też winniście napisać w swojej historii. Dlaczego nagle znalazł się tam śnieg? To nie był skutek zniwelowania efektów Bariery.
Mości Jołcz wspominał o zębaczach i lodowych wilkach, których jest "pełno" w tamtym rejonie. Otóż chciałbym to sprostować, bo nie było ich nazbyt sporo. Ponadto, gdyby na stałe osiedliła się tam grupka ludzi którzy dumnie nazywają samych siebie bandytami, populacja tych jakże miłych, puszystych, śnieżnych przyjaciół zmniejszyła się w niewyobrażalnym tempie. A, z chęcią zobaczyłbym jak jakiś zwykły człek poluje sobie na stadko zębaczy. Jak wiadomo, te stworzenia zazwyczaj spotykane są w grupach. Brak dostępu do doliny, jednoznaczny jest z brakiem jakichkolwiek dostaw. Ludzie zamieszkujący zapomnianą już przez wszystkich Kolonię Karną to nie rzemieślnicy, a grupa rzezimieszków, złoczyńców którzy zostali tam zesłani za swe grzechy (Co też jest głupie, ponieważ nagle w owej kolonii pojawiają się paladyni, ale to nie jest temat by wszczynać o nich dyskusję). Nie potrafią wykonać wszystkich potrzebnych do życia przedmiotów. Tudzież polowanie bez odpowiedniego sprzętu, który w tym okresie powinien być dla mieszkańców dolinki na wagę złota i powinni się o niego zabijać, tak naprawdę nie ma najmniejszego sensu, gdyż prędzej to domniemany myśliwy stanie się zwierzyną.
07-15-2014, 09:43 PM
Post: #8
RE: Prace dorobkowe
Tak... tak... i sam sobie odpowiedziałeś dlaczego nazwano ich bandytami. Na wszelki wypadek dopowiem. Dawni ludzie z Kolonii byli nazywani bandytami (niezależnie od obozu do jego dołączyli). Skoro w dawne NO zamieszkują byli skazańcy jest to obóz dawnych bandytów, których król nie ułaskawi od tak o.

[Obrazek: achievement.gif]
07-15-2014, 09:54 PM
Post: #9
RE: Prace dorobkowe
Widzę, że nie rozróżniasz pan tych dwóch rzeczy. W kolonii wszyscy (bądź znaczna większość) była zwykłymi oprychami spod ciemnej gwiazd. Jednak i w tym miejscu wykreował się malutki obozik, zamieszkiwany przez ludzi którzy rabowali nawet pod samym kloszem. Nie pertraktowali z nikim, kradli, zabijali i gwałcili. Czyli idąc pańskim tokiem rozumowania, byli podwójnymi bandytami? Albo nie byli nimi w ogóle?
Taka sama zasada występuje i teraz, na waszym serwerze, z historią której twórcą jesteś ty. Jesteście oprychami i za to was wrzucono do tej przeklętej kolonii. Ale w niej nie rabujecie, nie zachowujecie się niczym szemrane oprychy. Do czego dążę? Że nazywanie tego obozu, obozem bandytów, mija się z celem. Inaczej każda z frakcji musiałaby się tak nazywać.
07-15-2014, 10:02 PM
Post: #10
RE: Prace dorobkowe
Liczy się przede wszystkim opinia publiczna. Poza tym mogę tu się wzorować najemnikami, którym Lee chciał załatwić ułaskawienie (jak wiemy każdy kto wstępuje do oddziałów królewskich jest ułaskawiony, a Czarni mają to w dupie i chcą wybić paladynów). Poza tym zamierzam korzystać na wojnie, a nie biernie obserwować.

[Obrazek: achievement.gif]


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Erinys Role Play | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS